lørdag 2. april 2011

Geitene...

Borghild og Simon under varmelampen
Jaaa... *sukk* Linneagården har hatt geiter også. Ei venninne dro meg med i et geitefjøs midt i kjeingen, og det viste seg å IKKE være noen god idé. For jeg endte opp med å ta med meg 4 koppekje hjem. He, he. De er jo så utrolig søte når de er små!!! Ja, de er jo søte og trivelige som store også, og så utrolig smarte! De fikk navnene Simon (bukken), Borghild, Brenne Brusa/Stjerna og Sonja. Etterhvert som de vokste til så fant de ut hvordan de skulle komme seg ut av bingen sin, og det var i grunn like greit siden fjøsen skulle rives og bygges om til stall uansett. Og hele sommeren var det stort sett fri dressur på tunet der de diltet i hælene på alt som rørte seg. Men etter å ha brutt seg inn på kjøkkenet et par ganger og spist av salatbollen som stod på kjøkkenbenken, la jeg ned veto og begrenset dem en smule. *grrr* Dessverre fungerte løsningen min dårlig, og endte opp med å ta livet av stakkars Simon.... Sorgen var stor, og jeg skjønte at jeg måtte ta et valg. Men i stedet for å avlive de tre andre, omplasserte jeg dem til en venninne (samme venninna som hadde dratt meg med til geitefjøsen i utgangspunktet) som driver besøksgård. Per i dag lever ingen av geitene "mine", men du kan hilse på avkommene om du stikker innom Venke Fredriksen som driver Undli Besøksgård her i Etnedalen. En opplevelse jeg varmt kan anbefale til ALLE! :-D

Sonja og Stjerna som sover godt

Borghild

Sonja

Simon, nykastrert og groggy...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar