fredag 12. november 2010

Mine damer og herrer...!

Jeg får vel starte med en aldri så liten presentasjon for de som ikke allerede kjenner meg. Mitt navn er Agathe L. Karlsen og jeg er utdannet sykepleier og hovpleier til hest. Jeg bor sammen med verdens beste familie som består av Roar og barna Linnea (1,5 år) og Oliver (2mndr) på Linneagården som ligger i Etnedal i Valdres. Der trives vi som plommen i egget sammen med en drøss firbeinte som kommer til å bli presentert i tur og orden i egne blogger. Roar og jeg er begge sunnmøringer og stortrives både i jobbene våre og med å drive gården sammen.

Hvorfor to sunnmøringer flytter til Valdres uten å kjenne hverken stedet eller mennesker? Tja, det lurer vi også på... Men det hadde seg slik at vi trengte en gård. Etnedalen hadde gård. Sunnmøre hadde ikke gård. Så da flytta vi til gården, da! :-D Så enkelt. Og vi har ikke angra siden. Er vel strengt tatt ikke så mange som savner storm og regn 90% av året, når man kommer til et sted med vannvittig stabilt klima og vakre snøkledde vintre. Dessuten er det forferdelig trivelige mennesker her! Selv om gården ligger 700 m over havet (og stølen på 900 m.o.h.), og normale folk forlengst snur nedi dalen her og vender nesa mot mer siviliserte strøk, så er det ikke bare tusser og troll som trives her oppe.

Foruten bildeblogger fra vakker natur i Valdres, vil denne bloggen ta for seg hverdagslivet på gården, dyrene og oppussingen. Noen lettere komiske historier fra hverdagen med barna vil også snike seg med, og ellers saker jeg brenner veldig for (les: hest, høver og hestehold). Jeg har hatt en blogg på hest.no i lengre tid, og kommer til å kopiere enkelte innlegg derfra, da jeg har planer om å slette den. Vi har også en hjemmeside på www.linneagarden.no med en enkelt presentasjon av gård, mennesker og dyr. Der finner du også link til bloggen.
Til slutt vil jeg si at jeg setter pris på din tålmodighet, da en ny blogg bringer med seg tekniske utfordringer som kan gjøre en stakkar lettere frustrert. Men jeg kommer nok inn i det etter en stund.
Hei så lenge!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar